Ads 468x60px

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

WRC: Η ώρα των σεναρίων…


Τα τελευταία χρόνια, η απουσία σημαντικού αριθμού Κατασκευαστών είχε σαν αποτέλεσμα το μεταγραφικό παζάρι του WRC να μην έχει εδώ και καιρό σημαντικό ενδιαφέρον, αντίστοιχο τουλάχιστον με αυτό που συναντάμε σε άλλους θεσμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Για αυτό εξάλλου η περσινή μεταγραφή του Mikko Hirvonen στη Citroen και η πρόσληψη στη συνέχεια του Petter Solberg από τη Ford τάραξαν έστω για λίγο τα λιμνάζοντα νερά. Φέτος, όμως, αυτό φαίνεται να αλλάζει και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό. Βλέπετε, μέσα σε λίγους μήνες έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές και έχουν πραγματοποιηθεί ανακοινώσεις που έχουν φέρει τα πάνω κάτω. Από τη μία η δεδομένη εμπλοκή της VW στο θεσμό με πλήρες πρόγραμμα το 2013, από την άλλη η «μερική» αποχώρηση του Sebastien Loeb που αφήνει ανοικτή μία θέση στην Citroen, αλλά και η επιβεβαιωμένη πλέον παρουσία της Hyundai στο WRC από το 2014 (πιθανότατα) και έπειτα, είναι στοιχεία που αποδεικνύουν του λόγου του αληθές. Ας δούμε, όμως, τα πιθανολογούμενα σενάρια για κάθε ομάδα ξεχωριστά, σε επίπεδο εργοστασιακών ομάδων.

Ξεκινώντας από την Πρωταθλήτρια Citroen, η συμφωνία με το Abu Dhabi έσωσε την τελευταία στιγμή την παρτίδα για τους Γάλλους, οι οποίοι αν δεν έβρισκαν έναν ισχυρό χορηγό ίσως και να βρισκόντουσαν εκτός Πρωταθλήματος τη νέα χρόνια. Η τριετής συμφωνία με το Abu Dhabi δίνει άλλον αέρα στη γαλλική ομάδα, αν και κάποιοι θεωρούν ότι η αποχώρηση της Citroen στο τέλος του 2013 είναι δεδομένη, δίνοντας μάλιστα τη θέση της στην Peugeot, η οποία και θα αναλάβει την εκπροσώπηση του γκρουπ PSA με το 208 WRC. Αλλά αυτά όπως αναφέραμε και πιο πάνω είναι σενάρια. Πίσω στο 2013, στη Citroen είναι δεδομένο ότι το πρώτο DS3 θα οδηγεί ο Mikko Hirvonen. Το δεύτερο εργοστασιακό αυτοκίνητο, όπως όλα δείχνουν, θα καταλήξει στα χέρια του Dani Sordo. Ο Yves Matton δεν έκρυψε ότι θέλει έναν οδηγό ικανό για τη νίκη, που θα επιτρέψει στη γαλλική ομάδα να διεκδικήσει και πάλι τον τίτλο των Κατασκευαστών. Ο Ισπανός είναι μετρ της ασφάλτου, και με τον Loeb εκτός, ίσως ο ταχύτερος, ενώ η αξιοπιστία που τον διακρίνει τον καθιστά ιδανικό για δεύτερο οδηγό. Ο Thierry Neuville θα συνεχίσει και το 2013 την εκπαίδευση του οδηγώντας για λογαριασμό της Citroen Junior, ενώ ο Khalid Al Qassimi θα οδηγήσει ένα DS3 στα χρώματα του Abu Dhabi σε όσους αγώνες δεν πραγματοποιούνται ταυτόχρονα με αυτούς του Πρωταθλήματος Μέσης Ανατολής. Όσο για τον Kris Meeke, αν και έχει αποτελέσει μέλος της οικογένειας της Citroen, αλλά δεν συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες πρόσληψης, παρά το γεγονός ότι πριν από μερικές εβδομάδες πραγματοποίησε δοκιμές με το DS3 WRC…

Στο στρατόπεδο της Ford τα πράγματα είναι πιο μπερδεμένα. Το πρώτο και σημαντικότερο στοιχείο, έχει να κάνει με την παρουσία της ομάδας στο WRC από το 2013 και έπειτα. Βλέπετε, ο Malcolm Wilson έχει εξασφαλίσει το ΟΚ της Ford για συμμετοχή στο θεσμό μέχρι και το τέλος της επόμενης χρονιάς, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξασφαλίσει σε κανέναν οδηγό μεγαλύτερο από μονοετές συμβόλαιο. Εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα με τον Jari Matti Latvala. Ο Φινλανδός, που για κάποιους είναι το φαβορί για τον τίτλο το 2013, παραδέχθηκε στο περιθώριο του Ράλλυ Γαλλίας ότι έχει επίσημη πρόταση στα χέρια του από την VW. Από τη μία μεριά, λοιπόν, έχει στα χέρια του πρόταση από την ομάδα που τον ανέδειξε, που τον βοήθησε σε πολύ δύσκολες στιγμές της καριέρας του δίνοντας του ευκαιρίες, ενώ παράλληλα του παρέχει κορυφαίο αυτοκίνητο, αποδεδειγμένα γρήγορο και ικανό να του προσφέρει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τον τίτλο. Όμως, παραμένοντας στην Ford δεν θα έχει εξασφαλισμένο, πέρα από το 2013, μέλλον. Και αυτό είναι το στοιχείο που τον προβληματίζει, αφού αυτό το πρόβλημα δεν θα υφίσταται στη VW. Η απόφαση του Φινλανδού θα είναι και αυτή που θα κρίνει το μέλλον του Petter Solberg. Ο Νορβηγός έχει απογοητεύσει με τις μέτριες εμφανίσεις του το τελευταίο διάστημα, ενώ το λάθος του στο Ράλλυ Γαλλίας ενίσχυσε τον προβληματισμό. Αν ο Latvala, όμως, αποχωρήσει από τη Ford, δύσκολα ο Wilson θα αφήσει το Νορβηγό να φύγει. Ο Solberg ακόμα έχει μεγάλο αντίκτυπο στο χώρο και στους θεατές, αλλά και στον Τύπο. Και ο Βρετανός μάνατζερ το ξέρει αυτό πολύ καλά. Αν όμως ο Latvala παραμείνει στις τάξεις της Ford, τότε ο Wilson δεν είναι απίθανο να δώσει μία ευκαιρία σε έναν νεότερο οδηγό. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον Mads Ostberg, ο οποίος μετά την εξαιρετική χρονιά που πραγματοποίησε φέτος έχει δει το όνομα του να ανεβαίνει πολύ ψηλά στο χρηματιστήριο των οδηγών.

Στη VW τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Ο Sebastien Ogier έχει υπογράψει από το 2011 στη γερμανική ομάδα και μαζί με τον Hirvonen είναι οι μοναδικοί δύο οδηγοί που γνωρίζουμε τι θα κάνουν τη νέα χρονιά. Το ερώτημα είναι ποιος θα βρεθεί στο δεύτερο Polo R WRC. Οι Γερμανοί είναι δεδομένο ότι προτιμούν να έχουν στις τάξεις τους έναν έμπειρο δεύτερο οδηγό. Έτσι, οι νεαροί οδηγοί που είδαμε φέτος να δοκιμάζονται από τους ανθρώπους της VW, όπως ο Andreas Mikkelsen και ο Kevin Abbring, είναι μάλλον απίθανο να αποτελέσουν μέλη της εργοστασιακής ομάδας. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι αμφότεροι θα ξεκινήσουν τη χρονιά οδηγώντας Skoda Fabia S2000 και μόνο ο Νορβηγός περσινός Πρωταθλητής του IRC (και ιδιαίτερα ταλαντούχος) θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει ένα τρίτο αυτοκίνητο από το Ράλλυ Πορτογαλίας και έπειτα, χωρίς να είναι γνωστό αν θα ακολουθήσει όλους τους αγώνες με Polo WRC ή επιλεκτικούς αγώνες. Το ερώτημα, είναι που θα στραφούν στην περίπτωση που ο Latvala προτιμήσει να παραμείνει στην Ford. Σε αυτό το σενάριο, ο Petter Solberg είναι μία λύση, αν και κάποιοι προσπαθούν να προωθήσουν λύση-Sordo, ο οποίος και αποτελεί μαθητή του συμβούλου της VW, του δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Carlos Sainz. Κάτι όμως δύσκολο πλέον, από τη στιγμή που το όνομα του Ισπανού ακούγεται για τη Citroen.

Στο στρατόπεδο της Mini, τα ερωτηματικά είναι ακόμα περισσότερα. Η ανακοίνωση της ανάληψης του promotion από τη Red Bull, σε συνδυασμό με την παρουσία της VW το 2013, της Hyundai, αλλά και πιθανότατα της Toyota το 2014, κάποιοι πιστεύουν ότι θα αναγκάσει τους ανθρώπους της BMW να στηρίξουν εμπράκτως το εγχείρημα του WRC. Σε αυτή την περίπτωση η Prodrive θα είναι φυσιολογικά η ομάδα που θα εκπροσωπήσει το γερμανικό κολοσσό. Ακόμα, όμως, και χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη, η Prodrive WRT θα κάνει την εμφάνιση της σε επιλεκτικούς αγώνες, με τις φήμες να θέλουν την ομάδα του David Richards να συζητά με τον Mads Ostberg. Ο Νορβηγός έχει εξαιρετικές σχέσεις με την Prodrive, αφού έως το 2011 συμμετείχε με Subaru Impreza της βρετανικής ομάδας. Την ίδια ώρα, άγνωστο παραμένει το μέλλον της Motorsport Italia, της οποίας τα σχέδια εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το τι θα κάνει ο Paolo Nobre. Ο Βραζιλιάνος «gentleman driver» είναι ο… βασικός χορηγός της ομάδας, και αν δεν ακολουθήσει το θεσμό τη νέα χρονιά, τότε δύσκολα η ιταλική ομάδα θα βρει τα χρήματα να ακολουθήσει ολόκληρο το Πρωτάθλημα. Ο Nobre, δήλωσε ότι η απόφαση του θα εξαρτηθεί από τις εκλογές της ποδοσφαιρικής ομάδας Παλμέιρας, αφού αν ανακηρυχθεί πρόεδρος δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει λόγω προγράμματος το WRC.

Και τέλος, υπάρχει η Hyundai, η οποία ακόμα δεν έχει γνωστοποιήσει τις διαθέσεις αναφορικά με το πότε θα κάνει την εμφάνιση της στο θεσμό. Το αυτοκίνητο που είδαμε στην έκθεση του Παρισιού ήταν απλά ένα στατικό μοντέλο, ενώ i20 WRC που εμφανίζεται στο σχετικό βίντεο της κορεάτικης εταιρίας δεν έχει καμία σχέση με το αυτοκίνητο που θα δούμε στις ειδικές διαδρομές. Οι Κορέατας υποστηρίζουν ότι το i20 WRC βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής και των δοκιμών εξέλιξης, με το πιο πιθανό σενάριο να είναι επιλεκτικοί αγώνες το 2013 και πλήρης εμπλοκή από το 2014 και έπειτα. Επειδή, όμως, η εμπλοκή της Hyundai είναι εργοστασιακή και ο προϋπολογισμός δεν θα έχει καμία σχέση με την προηγούμενη παρουσία της ομάδας στο WRC, η λογική αναφέρει ότι θα «χτυπήσουν» ένα από τα πρωτοκλασάτα ονόματα. Και σε αυτή την περίπτωση, το όνομα που ακούγεται είναι του Petter Solberg στην περίπτωση που αποχωρήσει από τη Ford, ο οποίος εκτός από ταχύτητα διαθέτει και την ικανότητα να εξελίξει ιδανικά το αυτοκίνητο, ελέω και της τεράστιας εμπειρίας του. Παράλληλα, καλή περίπτωση θεωρείται και ο Mads Ostberg, αν και ερωτηματικό αποτελεί η απειρία του αναφορικά με την εξέλιξη ενός εντελώς καινούργιου αυτοκινήτου.
 
Όλα αυτά, όμως, αποτελούν σενάρια και συζητήσεις στους χώρους των σέρβις παρκ και με εξαίρεση τους Hirvonen και Ogier, τίποτα δεν είναι επιβεβαιωμένο. Βλέπετε, εκτός από τα παραπάνω ονόματα που αναφέρονται, υπάρχει μία σειρά οδηγών οι οποίοι διαθέτουν ικανότητες, αλλά και ισχυρούς χορηγούς μαζί τους που μπορούν να τους χωρίσουν μία θέση στο θεσμό, αλλά και ίσως σε μία εργοστασιακή ομάδα. Η ουσία είναι ότι το φετινό μεταγραφικό παζάρι θα είναι το πιο «καυτό» των τελευταίων ετών._Π.Τ.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου